Duracellhästen Nisse

2010-12-06 / 14:26:33/ Dagens ridpass/ Kommentarer (1)


Ja, jag har varit lite dålig på att uppdatera veckan som har varit, men det beror på att jag faktiskt bara ridit två dagar i förra veckan. Han fick vila i måndags, sen red jag ut på tisdagen. Bara en liten lätt runda Vadtjärn och Lugnet. Sen vilade han onsdag, torsdag, fredag och efter det visade Nisse klart och tydligt att han vintervilat klart för i år. Han var helt galen på lördagens tur. Allt annat än lugn och jag var mer uppe i luften än i sadeln. Vi tog samma runda som på tisdagen men med mycket trav och galopp. Jag hade inte mycket till val för när vi gick från gården powerskrittade han i 280. Herre jösses säger jag bara! Red rätt kravlöst för jag hade fullt sjå att hålla mig kvar. Men vi kom runt och vi slog nog alla rekord tror jag. Nisse var inte ens trött när vi kom tillbaka utan precis lika busig dom när vi red i väg. Sen fick han vila söndagen för att jag inte kände mig nå pigg i lederna. Men i dag tog jag en ordentlig sväng runt Stormorshäll och han fick plumsa en hel del. Han var så rolig för han är lagom pigg och mycket arbetsvillig, precis som man vill ha honom. Det blir att han kastar en hel del med huvudet när vi går i från gården men bara vi har skrittat en bit så slutar han. I dag fick han minsan gå samlat och i lugn takt och han skötte sig exemplariskt! Lillbusen min. Gjorde lugna och samlade galoppfattningar och han fattar så fint för skänkeln nu. Förut fick man hjälpa till och "gunga" igång honom. Vi var båda MYCKET nöjd när vi kom tillbaka. Han bara utökar platsen i mitt hjärta för varje dag och den dag då han lämnar mig kommer bli den jobbigaste dagen i mitt liv. Men det tar vi då, nu ska vi bara njuta av varandra och ha det så mysigt det bara går!! Lillhjärtat mitt <3



Kommentarer
Postat av: Sara

Sööööt Nisse!:'D

2010-12-06 @ 19:46:56
URL: http://hastbloggeen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg