Hoppla!

2010-12-28 / 19:54:00/ Dagens ridpass/ Kommentarer (3)


I dag tog vi oss en kringeltur runt Knektslätten, Broberg, Öster och Klossdammen. Det var hur mysigt som helst. Gjorde lite skänkelvikningar och så och han kändes jättefin. Det är den förbannade högern som inte riktigt orkar med, men det är bara att fortsätta nöta. Eftervägen mötte vi två tjejer på skidor jag tänkte att det här kunde gå precis hur som helst. Men han brydde sig inte ens. Han är ju för fantastisk min svarta springare. Han var mycket pigg i dag med, men han är pigg på ett bra sätt. Hanterbar och framåt, och det tycker vi om. Och det positiva med att vi rider bland hus, trafik och människor är att det är bra miljöträning för honom och stärka hans självkänsla och förtroende.

I morgon ska jag och Rebecca åka upp med busarna på ridskolan och rida lite "ordenligt" eftersom att det är svårt att göra det efter vägarna i trafiken. Hoppas det bara är vi där och att jag kan ställa upp lite hinder. Det är ju flera, flera veckor sedan vi var och hoppade och på onsdag 5/1 är det markarbets- och hoppträning för Hannah och jag vill ju inte gärna att det ska komma som en chock för honom. Vill känna av honom lite först.

På torsdag åker jag och bästaste Sara till Gävle för lite shopping! Wiiie vad det kliar i mina fingrar. Behöver en korg att ha på väggen då Nisses har gått sönder och sen MÅSTE jag köpa ett bogskydd åt honom. Han är så ful och nött på bogarna eftersom att han har täcke på sig hela tiden. Sen kommer det säkert bli en massa okynnes-handla också. Återkommer med vad som blir inhandlat och inte.


Kommentarer
Postat av: madde

haha ja men eller hur visst är de härlig, folk får lie sora ögon fakiskt de värdererar helt klart upp hästen i andras ögon med en back on track täcke. Hur och när använder du ditt?

2010-12-28 @ 22:35:59
URL: http://madurskaan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du får visa upp fynden när ni kommer hem! :)

2010-12-30 @ 22:33:26
Postat av: Elin

Super fin blogg :)

2011-01-01 @ 13:33:07
URL: http://valence.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg