"Kast med liten Martina"

2010-12-20 / 18:20:26/ Dagens ridpass/ Kommentarer (0)


Skämmes! Är dålig på att uppdatera nu men jag har så fullt upp med jobbet och annat diverse. Tänkte berätta lite kort om vad som har hänt sen sist.

Det väsentliga är 1. att jag och Nisse har gjort ett genombrott. Eller ja, jag har det i alla fall. Jag har förstått vikten av att ha skänkeln på plats och vips går han hur fint som helst. Och inte konstigt att han gått som han gjort med mina skänklar fladrandes på sidorna. Han är för underbar min lilla kuse. Nu måste jag bara träna på att hitta balansen i sitsen och stärka skänklarna
2. Så gjorde jag och Nisse en liten utflykt till Solbacka där Sara, Molly och Skrållan väntade på oss i lördags. Nisse funderade vart han hamnat när han klev ur transporten men skötte sig riktigt bra och var lugn och fin. Sara passade på att fota oss lite innan vi gick in i stallet och jag måste säga att den tjejen har talang! Fick så himla fina bilder på Nisse! När Sara öppnade dörren till stallet så stod han så snällt och tittade in på de två vackra damerna som undrade vad han gjorde i deras stall. Vi gjorde i ordning hästarna och sen begav vi oss ut på en liten tur till Stenö och tillbaka. Han var pigg, men skötte sig bra tills vi var på tillbaka vägen och alldeles vid infarten mot Stenö värdshus så saktar han av traven och jag tänker "han måste bajsa" och lättar ur sadeln, men icke. Nisse ska stila och visa vad han kan för söta Molly vilket resulterade i "Kast med liten Martina". PANG i backen! Jag hängde i tygeln och jag han bara tänka att jag får kliva på mig eller göra vad han vill men över min döda kropp att jag släpper. Men han stannade på engång och jag låg kvar eftersom luften gick ur mig. En av många saker jag lärt mig efter alla avramlingar är att ta det lugnt och invänta att det kommer igång igen. Stackars Sara blev nog rädd och det skulle nog jag också bli om någon åkte av. Det folk inte vet är att jag har fallteknik och det är endast om jag inte måste bäras på bår som jag inte hoppar upp och fortsätter. Vi kom i alla fall hem oskadda och trots flygturen var jag mycket nöjd och hoppas på många fler roliga rundor med dessa underbara tjejer! Nisse trivdes bra med Molly och jag tror hon gillade honom också. Början på något som kommer kunna bli en fantastisk vänskap, det är jag övertygad om! Och något annat som jag kom fram till under ridturen är att jag och Sara har samma syns på saker och ting när det gäller hästar och allt som hör till vilket känns superkul! Sara är en riktig toppentjej!
I dag har han fått vila p.g.a. sjukdom. Men i morgon tar vi nya tag!

Tyvärr är jag för okunnig och bilderna för stor för att jag ska kunna lägg in några så det får vänta tills jag pratat med proffset (Sara) om hur man gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg