Full fart framåt!

2010-11-18 / 14:41:08/ Allmänt/ Kommentarer (0)


I dag tog vi Stormorshälls-rundan. Som tur var var det inte lika kallt i dag som i går så vi slapp känna oss som två isglassar. Tog i alla fall på honom martingalen och det blev ingen större skillnad utan försökte köra upp huvudet i alla fall. Men så kom jag nog fram till att det dels beror på att det är halt och då spänner han sig. Han har bara brodd bak tills hovis kommer och skor 3/12 så vi halkade fram så gott det gick. Sen dels för att han är så pigg att han inte har tid att gå lugnt och fint. När jag svängde upp mot Stormorshäll så är det en ganska lång backe och i slutet blir den stenig och där brukar jag sakta av. Började att trava lite lugnt sen tyckte Nisse att vi skulle galoppera vilket vi gjorde, i 280!!! Pöh! Stanna vid stenarna kunde jag ju glömma. Han klöpp hela skiten! Och när vi kom upp frustade han och var så nöjd så jag antar att han behövde få ur sig lite spring för efter det gick han mycket bättre. Galopperade lite mer efter vägen mor alirs öga och han gick superfint. Försökte ställa igenom honom mycket åt båda hållen och jag känner jättestor skillnad från i tisdags till idag så det är ju bra. Sen gjorde vi lite skänkelvikningar och högern har ju varit stel och lite ovillig men det börjar släppa och han börjar kännas med liksidig i skänelvikningarna vilken också känns otroligt skönt. Det är som en bergodalbana, man vet aldrig hur det ser ut från dag till dag.

Ska bli spännande och se hur han går i ridhuset i morgon för Lotta. Hoppas han fått sprungit av sig lite så han orkar jobba i morgon. En sak jag kom fram till i dag när jag var ute och red är att jag måste bli bättre på att ta nya bilder så jag kan få lite nya här. Skärpning Sjöberg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg