Tolkning på egen hand!

2010-11-27 / 17:23:28/ Dagens ridpass/ Kommentarer (0)


Som sagt så rakade jag Nisse igår igen och idag såg jag att jag missat en del på vissa ställen så jag tog det i dag och det såg genast mycket bättre ut. Finns säkert vissa ställen jag missat nu med men så får det vara så.

Okej barn, det här är inget man provar själv hemma. Om man inte heter Martina Sjöberg och inte har alla hemma vill säga. Jag har ju varit så sugen på att tolka nu när all snön har kommit så innan jag åkte till stallet i dag åkte jag till Ö&B och köpte mig en pulka. Sen åkte jag till stallet och rakade Nisse klart som sagt. Sen selade jag på honom tömkörningsgjorden, nya tolkselet och tränset. Hade det tredeleade bettet vilket kanske inte var mitt smartaste drag eftersom han blev lite stark. Jag la på honom ett fleecetäcke underst eftersom att det snöade och blåste som hemskt. Satt också på honom benskydden av erfarenhet sen i fjol då han blev så ivrig i vändningarna att han trampade på sig.

Jag fick börja med att gå fram och tillbaka på gården så han skulle vänja sig med tömmarna och känna trycket från tolkningsselet och till en början så blev han lite stressad när det var så mycket nytt men han förstod ganska snabbt vad det handlade om så då gick jag efter pulkan och det var väl den jag var lite orolig över att han skulle blir rädd för, men icke! :D Färden gick till andra fågeltornet och tillbaka. Ville inte åka förlångt eftersom att det var första gången och rätt mycket snö och därför ganska tungt att dra.

Som han älskade det! Gick som en klocka och nu fick jag valuta för komandoträningen som vi övat på vid longeringen. Bad honom trava och i väg travade han. Underbart! Vid vissa tillfällen när vi travade så kände jag hur travaren i honom kom fram och han spurtade i väg! Jag satt där bak och ropade YEEEHAAA! Har det kommit någon har dom dött av synen! Men jag var som ett barn på julafton, ja Nisse med för den delen.

Mycket nöjd med dagens bravader. Känns skönt att man har yttligare ett allternativ då man kanske inte orkar rida och något som skonar hans rygg. Hyllar snön och tolkning! :D HEJ MITT VINTERLAND!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg