Bete

2011-04-29 / 00:20:36/ Allmänt/ Kommentarer (0)


Okej, nu håller vi tummarna. Jag har ju farit och flyttat och blivit "Nyhedsbo". Trivs som fisken i vattnet. Men nu till det vesentliga, Bete! Jag har ju haft Nisse på bete ute i en liten by som heter Hå. Det är väldigt fina hagar och trevliga ridvägar. Dock blir det lite för långt att åka varje dag tycker jag och därför har jag nu valt att leta ett nytt bete åt honom på närmre håll. Och Nyhed som vi bor i ligger i Östanbo och det måste vara Söderhamns hästtätaste ställe. Nu har jag tagit kontakt med en tjej som roligt nog är en gammal ridskolekamrat som bor på den här gatan och har sina hästar 100 m bort och yttligare 100 m så har dom en stor fin sommarhage. I alla fall så skrev jag till henne och sa som det var att jag ville ha honom närmre och undrade om det skulle gå bra om han fick gå med hennes hästar och i går ringde hon upp och berättade att hon skulle tala med mannen som äger marken, för hon hade hört ryktas om att han skulle sätta plant på marken, och höra hur det blir. Och var det så att dom fick ha kvar betet, fick jag jättegärna ha honom där. SÅ NU HÅLLER VI TUMMARNA GOTT FOLK!! Tänk att ha honom hemma på gatan! Underbart!! Och alla underbara ridvägar! Samt den lilla hagen som ligger brevid beteshagen där det finns hinder att hoppa och gud vad jag hoppas!! Hon skulle tala med honom nästa vecka. Får våndas fram till dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg