Fortsättningen på Lotta-träningen

2011-04-29 / 00:33:06/ Dagens ridpass/ Kommentarer (0)


I dag red jag till en gammal fotbollsplan där vi övade på det som övade på hos Lotta. Blev mycket flytta, ställa och övergångar. Han var omöjlig till en början då det var ungar som tjoade och tjimmade lite överallt och han hade mycket svårt att koncentrera sig. Försökte göra lite halvhalter, ställa honom och lägga små volter men det hjälpte inte nå vidare. Efter ett tag så gav han sig och började fokusera. Arbetade mest i skritt och trav då jag kände att han var så pass ofokuserad. Gjorde riktigt fina övergångar från skritt till trav och från trav till skritt. Däremot så när vi tränade på att ställa så föll den förbannade bakdelen ut titt som tätt. Det går bättre i högervarv för i vänster är han nästan omöjlig. Svarar knappt på ytterskänkeln om jag inte ställer honom utåt först. Då flyttar han in den, men försöker jag flytta in den när han redan går inåtställd får jag inte mycket till reaktion. Men det är väl bara träning som gäller och att flytta mycket!

I morgon tänker jag ta en rejäl skogsrunda. Får se hur han känns om jag ska låta honom gå på lite och galoppträna en del eller om vi ska fortsätta med övergångarna i skritt och trav. Återkommer i morgon om hur det blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg