V.34

2011-08-24 / 07:24:43/ Allmänt/ Kommentarer (0)


Träningen för v. 34 ser ut på det här settet:

Måndag: Vila
Tisdag: Rida med Carran runt Sandvallen + Stretcha
Onsdag: Hoppning i paddocken + Stretcha
Torsdag: Rida runt Nyhed + Stretcha
Fredag: Styrketräning i Gussibacken + Stretcha
Lördag: Antingen vila eller kondition/intervall + Stretcha
Söndag: Antingen vila eller kondition/intervall + Stretcha

Måndagen spöregnade det så då hoppade vi ridningen.

Och igår tisdag så red jag och Carran runt sandvallen med pållarna. Det positiva med sällskap är att man får lite "draghjälp" och han får extra energi så man kan arbeta honom bättre. Lite gratis hjälp helt enkelt. Jag känner tydligt nu att han är mycket tröttare av att gå ute hela tiden och det ska bli så skönt att få flytta hem dom, förhoppningsvis nu i September. Som sagt så är han väldigt seg om man rider själv och man måste hela tiden fokusera på att få honom framåt, men igår gick han på fint tillsammans med Mirrol. Tyvärr så var jag väldigt trött och orkade inte riktigt jobba honom. Vi red som sagt sandvallen och det blev en hel del trav och galopp som jag inte rikigt orkade ta reda på för att jag var trött och han var pigg och låg på. Efter ett tag när vi galopperat så släppte jag på honom och när vi saktade av så hörde man tydligt hans dåliga konditon. Flåsade rätt rejält, men han var inte trött inte. Nej nej, hade han fått välja skulle vi springa mera. Tyvärr har både muskler och flås försvunnit en hel del under den här sommaren p.g.a. mitt dåliga mående. Har inte alls orkat rida som jag borde/brukar. Men jag kommer lägga mycket krut på att bygga upp det igen. Motivationen är på topp!


En bild från 11/7 då jag och Sara var och bada med kusarna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg