Hästar hit och dit

2011-02-13 / 23:13:08/ Dagens ridpass/ Kommentarer (0)


I går tog jag och Nisse oss en lite senare tur i mörkret och det blev en del skritt och trav bara. Inge märkvärdigt. Red fritt och ställde inga krav.

I dag har jag och Lotta gett oss ut med hennes hästar. Jag på Birk och hon på Maggie. Vi skrittade runt Rönningen en sväng och det är en otroligt skillnad på honom. Jag vet inte om det beror på att Maggie var med eller om det var för all träning Lotta lagt ner på honom nu. Men han var mycket mer framåt och på allerten, jätteroligt! Samtidigt var han lugn och avslappnad.



Nisse och jag gjorde två rundor runt klossdammen nu så här på kvällskvisten. Tränade på galoppfattningar och han gjorde det riktigt bra. Ju fler fattningar han gjorde desto finare och avslappnad kändes han. Rikigt nöjd. Dock är han inte hundra. En liten formsvacka tro? Det blir i alla fall bättre och bättre och det är ju huvudsaken. Jag är SUPERNÖJD med Pessoa-bettet i alla fall. Vilken skillnad det är när jag rider med det. Rekommenderar det verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg