Jobb <---> Stallet

2011-01-11 / 23:27:50/ Dagens ridpass/ Kommentarer (0)


Ber om ursäkt för min dåliga uppdatering! All min tid går åt till jobb och stallet men jag lovar att jag ska försöka bättra mig. Det är jätteroligt att det finns dom som undrar över min frånvaro, för det betyder ju att det finns dom som läser det här! Än en gång, förlåt!

I förrgår (söndags) red jag ut med Nisse på kvällskvisten och då kan jag lova att han var billig. Som jag sagt tidigare så brukar ju Rebecca säga att "om han hade varit människa så hade han haft diagnos", -->ADHD<-- och det hade han då. Han var helt fläng när jag skulle göra i ordning honom. Trampade runt som en dåre och klämde fast mig hit och dit, vilket han ALDRIG brukar göra. Sen när vi skulle rida så red jag runt Broberg och Öster och inte en enda gång lyssnade han på mig. Jag försökte med allt. Allt gick bara skit och jag ville bara hem. Men när vi hade 600m kvar så tänkte jag att jag gör ett till försök och vi gjorde lite övergångar i från skritt till trav och från trav till skritt och det gick hur bra som helst! Det finns ingen som förstår sig på den här hästen. Han slutar aldrig att förvåna mig. Men när jag kom tillbaka till stallet så funderade jag länge och sa till mig själv att det kan ju faktiskt inte alltid gå bra.

I går blev det inge ridning alls för min del. Jag var inte ens till stallet. Jag jobbade 7-21




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg