Skoterlegistrar!

2011-01-09 / 00:27:36/ Dagens ridpass/ Kommentarer (1)


I dag gjorde vi ett seriöst försök och red runt Västerbacken. Han var riktigt fin stundvis medan han ibland kändes seg och oengagerad. Gjorde lite skänkelvikningar i både skritt och trav och i dag kändes till och med högern bättre.

Tydligen var det skoterträff just i dag också och först mötte vi två styken killar/tjejer på skotrar som så snällt körde på sidan, stannade och stod still där tills jag och Nisse kommit på sidan. Då körde dom lugnt och försiktigt förbi. Mycket trevligt skoteråkare med andra ord. Däremot när jag kom upp på Västra berget så hör jag hur det kommer skotrar emot oss i full fart. Försökte gå ut mitt i vägen så dom skulle se oss eftersom att det är så kurvigt men när dom väl får syn på oss så ska ni inte tro att dom saktar ner utan dom fortsätter komma i samma tempo. Nisse bli självklart rädd och kastar sig om och börjar springa. Eftersom man varit med förr förstod jag vad som skulle hände och var därför beredd och satt kvar utan problem. Och fastän att dom ser att Nisse kastar sig om med mig och börjar springa så saktar dom inte ner utan tvärt om. Dom börjar gasa och Nisse flyr i vild panik. Som tur var svängde dom av på en avstickare och Nisse lugnade ner sig. Okej att det var jag, men tänk om det har kommit en liten jänta och det har hänt något. Hata skoterligistrar som inte har vett nog att föra sig i trafiken! Efter det här så var Nisse väldigt uppstressad och det tog ett bra tag innan han lugnade ner sig men efter många om och men så kom han ner i varv igen och gick så fint. Sen mötte vi dom här skotrarna igen, och den gången på en gata inne i stan bland en massa villor, men då fick dom så lov att sakta ner. Jag gav dom onda ögat och Nisse var fantastisk den här gången. Dom åkte sakta förbi och Nisse stod still och väntade.

Jag måste försöka hitta någon som kan terapiträna honom med skoter. Jag försöker inte gena förbi problemen utan jag tar tag i dom och tränar på dom tills det går bra.

Var rädd om er och era hästar. Tänk på att dom kanske inte alltid ser er eller tar hänsyn. Ta det säkra före det osäkra!

Kommentarer
Postat av: Tess

Vars är du? Du saknas här på bloggen! :P

2011-01-11 @ 19:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg