Äntligen

2011-05-18 / 12:35:54/ Allmänt/ Kommentarer (0)


Det har inte blivit nå ridet på 2 dagar p.g.a. jobb och diverse andra saker. Men i dag! I dag ska jag rida!!

I förrgår var jag bort till Emelie här på gatan som jag ska dela bete med och pratade lite. Vi gick och kikade på beteshagen hur mycket stolp och isalatorer vi behöver köpa. Det var endast 2 nya stolpar som behövdes till stora hagen och sen MÅNGA isalatorer, men man får köpa hem några och ha på lager. Vi såg även att vindskyddet behöver stöttas upp men det har min käre far lovat att komma och fixa i helgen.
Vi tänkte bygga en liten beteshage också bortanför som dom kan gå i på dagarna och beta lite och sen kommer dom få stå inne på nätterna så dom får lite tid att vänja sig vid gräset.

Emelie skulle tydligen åka bort med sin ena häst till Örebro för att prova ut en sadel bara hon får tillbaka bilen från lagningen så hon undrade om jag kunde ställa dit Nisse redan till helgen så hon slapp skicka i väg fölet. Och det ska väl gå bra. Trodde inte det skulle bli så snart, men det blir kanonbra! Dom kommer få stå i den lilla vinterhagen nu och lära känna varandra några dagar. Sen på måndag ska jag skicka i väg kollamasken och hoppas givetvis att han inte har någon mask, men annars så får dom avmaskas i vinterhagen och sen kan vi börja släppa ut dom i den lilla beteshagen. Han kommer få stå i ute box på nätterna eftersom att Emelie har tre sånna, men det ska väl inte vara några problem.

Kommer bli kanonbra det här tror jag. Underbara ridvägar och underlag här ute med mycket skogsstigar, terränhinder, vattenstigar och sandvalla och många ridbanor och padockar med tillgång till hinder. PERFEKT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg