Dagens ritt

2011-05-18 / 23:34:58/ Dagens ridpass/ Kommentarer (0)


I dag fick vi sällskap av Sarah och Nimbus. Vi red en ny väg för Sarah och Nimbus och en halvny väg för oss. Vi red över flygvägen och på andra sidan och bort bakom flyget. Fick ju mycket ridvägar där. Travade lite men skrittade för det mesta. När vi kom ända bort till dragrace-banan så var jag på vippen att säga att vi skulle vända, men så tänkte jag att ändå att vi skulle rida lite till och 10 meter framför oss startade den långa, fint sandade travvägen som ledde ända till Östanbo (där Nisse ska stå i sommar). Jag frågade Sarah om vi skulle galoppera och det gjorde vi, länge och väl. Hur mysigt som helst! Och vilket kanonunderlag! Längtar som aldrig för till helgen då han flyttar ut. Kommer kunna köra galoppintervaller jättebra på den här vägen. Helt kanon! Nisse njöt och tog i som bara tusan. Efter ett tag vände vi och red lugnt tillbaka. Lät dom trava och sträcka ut i traven också. Helt plötsligt var Nisse på banan igen och vilken trav han fick. Han vann nog loppet om man frågade honom.
Vi var ganska mör när vi kom hem igen alla fyra efter 2,5 timmars ritt. Strechade igenom honom så han inte får träningsverk i morgon för då ska vi ut på en tur till. Underbara, älskade häst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg