Lite ridning hos Lotta och utetur med Sara och Molly

2011-05-13 / 11:20:04/ Dagens ridpass/ Kommentarer (1)


Har haft så himla mycket för mig dom här dagarna så jag har inte hunnit uppdatera. Men nu kommer det.

I förrgår var jag och Rebecca ut med hästarna till Lotta. Rebeccas Nimbus behöver få miljöträna då han blir lite pigg och spänd när han kommer till nya ställen. Och eftersom att hon ska tävla på söndag så åker hon runt lite varstans med honom eftersom att dom ska åka till ett helt nytt ställe på tävlingen.
Nisse och jag hängde med just för att vi kunde få träna lite hoppning, sen är det alltid kul med lite sällskap.

När vi kom ner till padocken så stod vårat "gamla" hinder kvar sen förra träningen för Lotta, den breda oxern. Jag började med att skritta emot det och han VÄGRADE, precis som förra gången, att gå emot det. Jag vet inte vad som har hänt med honom. Tillslut fick jag fram honom hyfsat mot hindret och då stod vi där en stund och sen gick vi bort därifrån. Red fram honom lite på volt och han kändes fin. Sen hoppade jag av och ställde fram ett sockerbitshinder med en bom på. Hoppade det några gånger i trav och galopp. Han sög tag i hindret och hoppade men han nästan ökade och sen kastade han sig fram och bet tag i betet och drog efter hindret. Det tog lång tid innan jag kom på vad jag gjorde för fel.

Jag hoppade av och la ner oxern och gjorde ett enkelt räcke av det istället. Fick lägga ner det riktigt lågt för att han skulle hoppa över ens. Tog det i trav och sen galopp. Strulade lite men kom över varje gång. Sen höjde jag upp det och hoppade kanske 70cm.

I slutet av passet så undrade jag fortfarande vad det var jag gjorde som gjorde att han kastade sig över och låg på som en blådåre efter hindret. Började räta upp mig och satt kvar enda fram till hindret och det gick genast mycket bättre. Jag kastar mig antagligen fram för att vara med på hans hopp och då blir han stressad och ur balans och det är väl därför han ökar och biter tag.
Var nöjd på slutet i alla fall.

Igår var jag och Sara ut med hästarna. Fick låna deras jättefina och behändiga transport eftersom att Rebecca skulle på träning med Nimbus. Var så himla roligt för jag sa till Sara att antingen går han in eller så tvärvägrar han. Han gick raka vägen in och ställde sig. Lycklig vill jag lova!
Åkte ut till Sara och gjorde i ordning dom, sen tog vi oss en ganska lugn och stillsam tur på 1,5 timme. Rider nya vägar varje gång. I går red vi och kollade på potentiella stall som Nisse skulle kunna stå i. Och när vi kom ridandes efter en grusväg kom vi fram till ett ställe där en kvinna som själv har en nordis och känner mig och Nisse sen tidigare har sin häst. Så vi blev ståendes där och prata ett bra tag för hon ville ju självklart att Nisse skulle flytta ut hit och att vi skulle gå med i travteamet så vi kunde utnyttja travbanan dom har här ute. Fick lite tips av henne var vi skulle kunna ha honom men vi får se. Ingen brådska heller.
Det som är lite roligt är Nisse och Molly går så bra överens med varandra. Och tur är väl det eftersom att det kommer bli mycket uteritter i lag i sommar.

Nu ska jag åka ut till gossen och ta mig ett pass. Är så sugen på att hoppa, men får nog spara det till veckan.


Kommentarer
Postat av: Sara

Mys myyys!

Säg till om du ska åka till Lotta någon gång snart, jag följer gärna med om det går med Molly och du vill ta mark/hopp träning tsm!:D

Hur mycket tar hon föresten? :D

2011-05-13 @ 14:10:32
URL: http://hastbloggeen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg