Lugn tripp i skogen

2011-05-03 / 23:44:05/ Dagens ridpass/ Kommentarer (0)


I dag red vi runt Lugnet igen. Mycket övergångar från skritt till trav och tvärsom. Det tråkiga är att när vi rider ut i skogen så tar det himla långtid innan han blir ridbar och innan han får in fokus. Han är hela tiden så uppmärksam på vad som ska komma framför honom att han inte har tid att arbeta. Det är först när vi börjat rida hemåt igen som han kan börja slappna av och fokusera och då går han rikigt bra. Men jag antar att det bara är att nöta så kanske det släpper.

Travade och skrittade mest, men galopperade några korta bitar och han gjorde några riktigt fina fattningar, vissa mindre fina. Men jag är nöjd med dagens ritt.

I morgon ska vi till Lotta. Får se vad hon har att bjuda på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg