Regnet det bara öser ner

2011-05-15 / 22:53:28/ Dagens ridpass/ Kommentarer (0)


Ja, det har mer eller mindre regnat hela dagen i dag så Nisse och jag har vilat. Jag har ryktat, smörjt knät, smörjt in muggen och klippt lite toppar på man, lugg och svans. Pysslat om honom helt enkelt. Det var jättemysigt det med.

I går var vi ut med Sarah och Nimbus på en pigg runda runt Grundvik, Vadtjärn och Lugnet. Var mycket krut i grabbarna och det blev en hel del trav och galopp. Nisse brukar få träna på att ligga efter Nimbus när vi rider ut just eftersom att han tycker det är lite jobbigt. Lika som Nimbus tycker det är jobbigt att ligga först. Gjorde några riktigt fina galoppfattningar och var riktigt trevlig bitvis. På vägen hem tog vi en galopp upp för backen från Vadtjärn mot Lugnet och Nisse blev stark så jag skrek till Sarah att "nu släpper jag honom, orkar inte hålla honom", "gör så" svaradet hon och sen ställde jag mig upp i lätt sits och sen försvann dom långt bakom oss. Herre jäklar vilket tryck hästen har! Sarah sa det att vi bara försvann som ett streck framför dom. Jävla härlig känsla när han drar på så där.

I morgon ska jag och Emelie, tjejen vars hästar Nisse ska sällskapa med på betet i sommar, gå och kolla på hagen till sommarbetet och prata oss samman lite. Vill få ut honom så snart som möjligt, men det kommer nog ta ett par veckor till. Rebecca och jag har beställt KollaMasken och det ska skickas in på måndag 23/5, sen ska det annalyseras, sen får vi svar inom 24 timmar, ringa Olle (veterinären) för att få avmaskningsmedel utskrivet och sen avmaska dom. Efter det kan jag skicka ut honom på bete så förhoppningsvis kan han komma ut om två veckor. Som jag längtar!! Jag och Sara har planerat en massa bus i sommar med hästarna.

Och någon dag framöver ska jag och Larsa kolla den andra hagen jag får låna av hans syster. Vet inte hur långt betet räcker här borta så det är bra att ha en extra beteshage så jag kan släppa över honom om det skulle krisa. Helt kanon!

Har även varit och kollat på en eventuell stallplats. Sa inte klick precis, men det kanske smälter in? Har ju alltid Rebeccas plats kvar annars eller så kanske jag hittar något som passar oss bättre. Ingen brådska som sagt heller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg