Sammandrabbningen

2011-05-22 / 10:58:54/ Allmänt/ Kommentarer (0)


Tyvärr fanns det ingen tid för några bilder i går. Jag får knäppa desto mer i dag.

Jag åkte ut till stallet och packade in det sista i bilen, mockade Nisses box och gjorde honom klar för att åka ut till nya stället. Väl där ute lastade vi ur honom och ledde in honom i hans box. Där gjorde vi klar Nisse och Butterfly för en ridtur i skogen innan vi släppte ihop dom i hagen.

Emelie har två hästar; Butterfly som är en 4-årig Paint och Foxy blir 1 år 13 Juli. Minns inte riktigt vad Foxy är för ras men det ska jag ta reda på. Ska även knäppa lite kort i dag.

Tillbaka till igår. Vi red ut och det gick hur bra som helst. Nisse fick gå först vilket gjorde honom lugn och i och med det fick Butterfly gå bakom och hålla koll på Nisse vilket gjorde henne lugn. Slutsats = lyckad ritt.
När vi kom tillbaka tog vi av dom alla saker sen släppte vi ut Nisse och Butterfly till en början och det jagades, sparkades, bets och gick hett till ibland. Ibland ville jag bara blunda, men det gick hyfsat ändå. Han är inte helt accepterat. Hon vaktar fölet även om det inte är hennes. Sen släppte vi ut lilla Foxy efter att dom sprungit klart någorlunda. Då skulle det springas lite mer och Butterfly var inte speciellt förtjust i Nisse, men det har ju bara varit dom två och ett till sto tidigare och nu kommer det en karl och tror han kan bestämma?!
Det gick däremot mycket bättre med lilla Foxy och Nisse. Dom trivdes bra ihop.

När allt lugnat sig och dom fick lite hö så gick jag hem och sen svängde jag förbi när jag skulle in till stan lite senare på eftermiddagen och då var allt fortfarande lugnt. B blev lite sur när han kom för nära eller imellan henne och fölet, men som sagt så tror jag det går över bara dom får chansen att vänja sig. Emelie berättade att B börjat brunsta. Så ena stunden var hon väldigt villig och nästa gick hon till attack mot honom. Stackarn förstod inte vad hon ville med alla dubbla budskap.

Sen åkte jag tillbaka en sista gång på kvällen vid 21.45 för att släppa in dom. Allt hade varit lugnt. Foxy och Nisse hade ätit och druckit tillsammans medan B höll sig på avstånd till honom. Släppte in dom och gav dom mat.

I morse när jag var bort och släppte ut dom så hade vi i tanken att det kanske skulle bli som igår att dom skulle springa och härja, men dom gick ut och B till och med gick fram till Nisse och nästan försökte klia honom på ryggen men den gick det över. Dom skrek och gick åt ett varsitt håll. Men ändå framsteg!! Som sagt, men kan inte begära för mycket av dom i början.

Ska komma i väg och rida en sväng sen med Sara. Får väl se om han skulle vara halt då. Han fick en och annan pärla av B, men det såg ut som att hon inte fick inte någon fullträff utan bara ytligt. Hoppas i alla fall att dom ska komma överens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg