Stilla skrittur och kotknäckning

2011-05-10 / 14:30:56/ Allmänt/ Kommentarer (0)


Nisse har fått vila i helgen och i går red jag ut en kort skrittur med lite klättring. Inga krav alls.

I dag har Stefan, utbildad equiterapeut, varit och tittat på Nisse. Han var lite sen så jag lät Nisse beta lite på gräsmattan vilket uppskattades. Sen kom han och kollade igenom honom och han tyckte att han var superfin förutom hans benställning fram, men det är som det är. Mycket fin i rygg och muskler och alla benen var fina utom höger knä fram där han var lite öm. Jag misstänker att det beror på att han överanstränger höger i och med att han är svagare i vänster och Stefan sa att det mycket möjligt kunde vara så. Jag ska smörja honom med kamfersalva ett tag för att hålla efter men annars så var det ingen fara.
Han behandlade med laser på höger knä, över ryggen och där han har mugg.
Han hade en liten låsning i nacken som han knäckte till och sen var han klar. En mycket fin häst tyckte Stefan och det är ju alltid roligt att få höra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

copyright @ ronja goode







Martina Sjöberg heter jag och är 21 år gammal och den här bloggen handlar om mig och min älskade Nisses fram - och motgångar i vardagen. Nisse är nordsvensk fd. travare som skolats om till ridhäst. Maj -09 blev jag medryttare på honom och maj -10 blev han min! Den bästa dagen i mitt liv!


KATEGORIER

Allmänt
Dagens ridpass
Shopaholic


December 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010

Lottas blogg
Michelles blogg
Saras blogg